تغیرات برنامه‌های آموزشی
ظرفیت کانون مرکز برای آزمون وکالت، 1100 نفر است
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار

ظرفیت کانون مرکز برای آزمون وکالت، 1100 نفر است

مرکز گفت: تعداد 1100 نفر برای پذیرفته شدگان در آزمون وکالت امسال برای کانون مرکز در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، امیر حسین آبادی در نشست خبری اظهار کرد: در هفته گذشته از رییس دادگستری استان و رییس شعبه اول دادگاه انقلاب دعوت کردیم و در کانون مرکز جلسه‌ای پیرامون ظرفیت پذیرش برای کانون مرکز در آزمون وکالت امسال تشکیل شد.

وی اضافه کرد: پس از بحث و بررسی قرار شد برای کانون مرکز که شامل استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان می‌شود،  1100 نفر را بپذیریم.

حسین‌آبادی در ادامه به لایحه وکالت اشاره کرد و یادآور شد: کلیات این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس رد شد.

وی با اشاره به موضوع ثبت موسسات حقوقی، اظهار کرد: سازمان ثبت و اداره ثبت شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت علمی، درخواست هر فرد را می پذیرفت و این باعث شد تعداد موسسات حقوقی فوق العاده زیاد شود. بر همین اساس ما با مذاکراتی که با سازمان ثبت و اداره کل ثبت شرکت ها داشتیم قرار شد در ثبت این موسسات تجدیدنظر شود که در حال حاضر یک مقدار این روند کند شده است.

حسین آبادی ادامه داد: متاسفانه در سایت صنعت و معدن کد ای سیک گذاشته شده بود که بر اساس این کد هر فردی که سواد حقوقی داشت می توانست از اتاق اصناف تقاضای صدور مشاوره حقوقی کند و اتاق اصناف به حدود 15 نفر برای مشاوره حقوقی جواز داده بود که ما بعد از اطلاع از این موضوع، مذاکراتی با اتاق اصناف داشتیم و کد آی سیک از سایت حذف شد و جوازهایی که صادر شده بود ابطال شد. بعضی از این افراد هم به دیوان عدالت شکایت کردند که دیوان هم آن را رد کرد.

وی با اشاره به حضور رییس جمهور در جشن استقلال کانون وکلا در سال گذشته گفت: یکی از قول‌های رییس جمهور این بود که روز 7 اسفند در تقویم رسمی به عنوان روز وکیل شناخته شود. امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله را تصویب کند و قول رییس جمهور عملی شود.

وی تاکید کرد که خوشبختانه ارتباط ما با قوای سه گانه خوب شده است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت تهیه پیش نویس لایحه اصلاح پاره‌ای از مقررات وکالت که پس از رد کلیات لایحه جامع وکالت توسط کانون‌ها تهیه شد و قرار بود تقدیم مجلس شود،  گفت: در جلسه کمیسیون قضایی این بحث از طرف ریاست کمیسیون مطرح شد که آیا ضرورتی به لایحه هست که بنده گفتم خیر و ما ضرورتی به ارائه لایحه نمی‌بینیم اما گفتیم تجدیدنظر و اصلاح در قوانین وکالت ضرورت دارد؛ زیرا لایحه استقلال وکلا که چندین سال از آن می گذرد باید اصلاح و موادی به آن الحاق شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ما اقدام به اصلاح لایحه استقلال کردیم و آن را  به اسکودا فرستادیم و از کانون‌ها نظرخواهی شد و قرار است در هفته آینده موضوع بررسی و نهایی شود و بعد از آن نمایندگان قوه قضاییه، کمیسیون قضایی مجلس و معاونت حقوقی دولت موضوع را بررسی کنند. متاسفانه علی رغم تاکید ما کانون‌ها 30 ماده اصلاحی تهیه کردند که ما سعی کردیم آن را محدودتر کنیم. در کمیته‌ای که در شهریور ماه تشکیل می شود به صورت لایحه و طرح که اولویت ما با طرح است موضوع مطرح و به تصویب خواهد رسید.

حسین آبادی درباره برگزاری آزمون مرکز مشاوران نیز گفت: در قانون برنامه سوم توسعه به قوه قضاییه اجازه داده شد که مشاور حقوقی انتخاب کند که مشاور حقوقی تبدیل به وکیل شد تا پایان اعتبار این برنامه که پنج سال بود تعدادی وکیل گرفته شد و بعد از اتمام این دوره در برنامه چهارم این ماده تمدید نشد و یکی دو سال بعد از برنامه سوم، قوه قضاییه از مجلس وقت تقاضای بودجه کرد که در مجلس رد شد.

وی ادامه داد: در سال 95 مجلس قانونی را تصویب کرد با عنوان موارد دایمی برنامه های توسعه که اصلا صحبتی از ماده 187 در قانون وجود ندارد. این ماده و برنامه سوم منقضی شده و مدتی هم بعد از این تحقیق کردند و به قوه قضاییه تذکر دادند که اعتبار آن تمام شده و عملی هم شد، اما اخیرا شنیدیم که بر اساس تفسیری که در قانون آمده آنها استنباط کردند که مرکز مشاوران حق دارد مجددا آزمون برگزار و کارآموز وکالت بگیرد؛ لذا نامه‌ای تهیه شد و تمام این مطالب را برای رییس قوه نوشتیم و دو روز پیش این نامه ارسال شد و ما خواهش کردیم که دستور دهند از برگزاری آزمون جلوگیری شود و مرکز مشاوران با کانون وکلا ادغام شود.

حسین آبادی گفت: برای فارغ التحصیلان حقوق باید فکری کرد، ولی نباید فشار بیاورند که ظرفیت را بردارید و به همه پروانه وکالت دهید؛ زیرا فاجعه است. همچنین برای وکیل خانواده و اجباری شدن وکالت در دعاوی باید فکر اساسی کرد. باید برای اشتغال فارغ التحصیلان فکری کرد.

وی افزود: وکلا تافته جدابافته ای نیستند و تخلفات برای هر صنف و شغلی پیش بینی شده و در قانون ضوابط آن هست. بیشترین تخلفات وکلا  مربوط به تخلفاتی است که وکلا در غیر محل اشتغال خود تمرکز دارند. مثلا وکیلی پروانه وکالتش در بندر عباس است که در بررسی هایمان متوجه شدیم در تهران دفتر وکالت دایر کرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جواب نامه شما که به سخنگوی قوه قضاییه داده بودید تا اسامی وکلای متخلف را اعلام کنند آمده است گفت: هیچ پاسخی گزارش نشده که وکلای کانون مرکز یا کانون های دیگر در مسایل غیر قانونی دخالت دارند.

حسین‌آبادی در پایان گفت: هفته اینده 4 مردادماه همایش سراسری کانونهای  وکلای دادگستری ایران در دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

مطلب قبلی مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد دانشگاه آزاد تمدید می‌شود
مطلب بعدی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز تصویب شد
Print
1221 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
  • Comments

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

  • بازگشت به بالای سایت